L'Atlètic Lleida ocuparà la plaça del CF Lleida a la Segona Federació la temporada 2025-2026
Notícies Generals | 09/07/2025
El club lleidatà serà nou equip de la Segona Federació per a la propera temporada 2025-2026.
L'Atlètic Lleida ocuparà la plaça del CF Lleida a la Segona Federació la temporada 2025-2026

La RFEF ha fet pública aquesta tarda la resolució sobre la cobertura de vacant per causes econòmiques provocada per l'adscripció del Club Lleida Esportiu (Lleida Ponent CF) a la Tercera Federació. Donat que no existeix cap club sol·licitant complidor dels requisits establerts que tingui prioritat per haver ocupat plaça de descens al Grup III de la Segona Federació, el millor dret esportiu ha de ser determinat entre els equips d'inferior categoria, pertanyents a la mateixa federació territorial, que no van aconseguir l'ascens. 

En anteriors resolucions d'aquest mateix òrgan competitiu, s'ha establert que, produïda una vacant a la que resulti d'aplicació l'article 119.6, en cas de no haver equips descendits de la mateixa categoria i grups que la cobreixin, per dirimir el millor mèrit esportiu entre els equips no ascendits de la divisió inferior s'hauran d'aplicar les regles de l'article 119.7 i, més concretament, el seu apartat a) - posició a la Fase Regular - per establir el millor mèrit esportiu entre equips d'un mateix grup i el seu apartat b) - posició a la Fase Regular i, en el seu cas, el major nombre de punts obtinguts o major diferència de gols, quant s'hagi d'establir entre equips de grups diferents.

Això és així donat que tant per determinar un dret d'ascens com per cobrir una vacant a la divisió superior després de no cobrir aquesta amb els equips descendits de la mateixa categoria i grup, en ambdós casos es tracta de determinar el millor mèrit esportiu entre els equips no ascendits d'una mateixa divisió i l'article 119.7 és el que té per objecte fixar aquests criteris, depenent de si el mèrit ha de dirimir-se entre equips d'un mateix grups o de diferents grups.

En aquest cas, els equips entre els que s'ha d'establir el millor mèrit esportiu són els equips que van comunicar el seu interès en cobrir la vacant i van abonar l'import fixat en la Circular Nº3 en temps i forma, que pertanyen a la mateixa federació territorial i que no van aconseguir l'ascens. Aquests equips són els següents:

  • CE Atlètic Lleida (segon classificat del grup V de la Tercera Federació)
  • CF Badalona SAD (cinquè classificat del grup V de la Tercera Federació)
  • CE L'HOSPITALET (setè classificat del grup V de la Tercera Federació)

Donat que tots ells van competir en un mateix grup, segons l'article 119.7a) del Reglament General s'estableix que el millor mèrit esportiu es determinarà segons l'ordre en què van finalitzar la Fase Regular. Per aquest motiu, el millor mèrit esportiu entre els clubs citats per ordre de cobertura de la vacant conclou que el CE Atlètic Lleida és l'equip que ocuparà la plaça a la Segona Federació generada pel Lleida Esportiu.

RESOLUCIÓ SOBRE LA COBERTURA DE LA VACANT


Utilitzem cookies pròpies i de tercers. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot obtenir més informació, o bé conèixer com canviar la configuració, prement en Més informació.