El president Joan Soteras es reuneix amb els clubs d’Osona
Notícies Generals | 06/05/2025
Joan Soteras ha iniciat avui una sèrie de reunions amb els clubs de Catalunya, complint amb la seva promesa de "proximitat", per conèixer les seves inquietuds i puguin conèixer la Federació.
El president Joan Soteras es reuneix amb els clubs d’Osona

Més de 30 clubs de la delegació de la Federació Catalana de Futbol a Osona s’han reunit aquest dimarts amb el president Joan Soteras i el directiu i delgat de l'FCF a la zona, Pere Alsina, per debatre les propostes que la Federació traslladarà a la propera Assemblea i conèixer la situació actual del futbol català. En la salutació inicial, Soteras ha explicat que “torno a Osona, complint la promesa electoral, per presentat el pla de treball on ja hem complert el 90% de les qüestions que vaig plantejar-vos quan em van escollir president”.  Soteras, que no ha defugit cap qüestió, i sortint al pas d’algunes veus crítiques interessades ha comentat que “és molt fàcil destruir, el que és molt difícil és construir i això requereix de molta feina i aquest és el nostre aval”. 

 

Sergi Garrido, vicesecretari de l’FCF, ha presentat l’informe esportiu on ha quedat palès el creixement de gairebé 10.000 llicències, on l’article 174.2 del RG per protegir els clubs petits ha esdevingut un èxit per mantenir i preservar una gran quantitat de clubs de localitats petites. Un dels punts tractats ha estat l’enduriment de les sancions, no a nivell econòmic, sinó a nivell esportiu (amb punts o amb exclusions) per tal d’eradicar la violència en el futbol catal: “és una de les prioritats d’aquesta Junta Directiva i per això serà un dels punts que presentarem a l’Assemblea”, assevera Garrido

Un punt que ha generat debat i interès ha estat la normativa que s’està estudiant per evitar entrenadors agressius al F7 on si són expulsat per qüestions conductuals, el seu equip hauria de jugar amb un jugador/a menys durant la resta del partit. Al mateix temps s’ha donat a conèixer la creació del Departament de Servei i Assessorament als Clubs, on de la mà de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya s’ofereix una sèrie de formacions comptables i laborals, o una gestoria amb preus bonificats. Pel que fa a qüestions econòmiques, els presidents han pogut conèixer l’evolució positiva, i la bona situació financera de l’entitat, tot i l’increment de l’IPC i el fet de no apujar quotes des que el president Soteras va assumir el càrrec fa set anys. “La millor manera de gestionar la Federació és la de gestionar els costos. La manera fàcil seria apujar preus cada temporada com passava abans. Nosaltres hem apostat per la gestió en benefici dels clubs amb polítiques d’anticorrupció”. Així mateix, s’ha mostrat les diferents inversions patrimonials previstes com la Ciutat Esportiva de l'FCF i diverses delegacions: “Som l'única federació territorial que no disposem de camp propi. Treballem per tenir-lo sense que això vagi en contra dels clubs, en què es mantindran i s’augmentaran les campanyes de bonificació”. 

 



Utilitzem cookies pròpies i de tercers. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot obtenir més informació, o bé conèixer com canviar la configuració, prement en Més informació.