Clubs i Federats s'adrecen a la Federació per resoldre els dubtes que sorgeixen en l'aplicació del Portal del Federat.
Després de les jornades de formació sobre el Portal del Federat que s'han organitzat a totes les delegacions, la Federació Catalana de Futbol ha posat en marxa un sistema d'Atenció al Federat per a que qualsevol federat, o club, pugui adreçar-se per resoldre dubtes o incidències respecte el nou sistema. El telèfon d'atenció és el 902.090.83. També es disposa d'un correu electrònic amb la mateixa finalitat, que és federats@fcf.cat.
El ritme d'altes és alt, amb una mitjana de 1.500 diàries durant els últims dies.
Canvi molt important
El Portal del Federat implica un dels canvis més importants en la història de la Federació, i el propi ens entén que la seva implantació tingui el seu temps d'adaptació, com tots els grans canvis, durant aquesta primera temporada. També el 2006 (amb la introducció de les fitxes on line) i al 2011 (amb el pagament dels arbitratges i les actes on line) va suposar dificultats, però ara tothom es beneficia d'aquelles aplicacions, que resolen les exigències i l'agilitat que els clubs demanen i necessiten.
El canvi més important però, és que amb aquesta nova eina la responsabilitat dels accidents esportius no és, a partir d'ara, ni de les juntes directives ni dels clubs, si no dels propis federats, que rebran la seva pòlissa personal en el moment d'afiliar-se a la mutualitat.
La FCF agraeix l'esforç de federats i clubs, i es posa al servei de tots ells per a facilitar la feina aquesta temporada, però recorda que la temporada vinent totes les dades ja estaran dins el sistema i simplement caldrà validar-les, el que facilitarà i simplificarà la feina dels clubs, on la llicència esportiva continua depenent 100% dels clubs.
Dubtes i preguntes enregistrades
Gran part dels dubtes tenen una vessant tècnica o de funcionament propi. Un dels dubtes freqüents és saber que és el club actual qui ha de donar el full de registre personal que conté les claus per accedir al Portal al federat.
Pel que fa al registre, el fet de completar-se amb passos senzills, fa que es pugui arribar fins l'últim pas de pagament de Quota d'Inscripció (10,80€) i la Quota de Mutualitat corresponent a la categoria i al tipus de llicència del federat, sense incidències remarcables. Cada federat, per tant és el responsable de completar les seves dades personals.
La pregunta més usual que arriba és sobre la Quota d'Inscripció a la FCF (10,80€, que implica 0,9€ mensuals per llicència), que és per garantir l'estabilitat de la FCF de cara al futur, mantenint els serveis al federat (estadístiques, campanyes, promocions, identificació, creació i manteniment dels sistemes, la mutualitat...) i tots els serveis federatius que utilitzen els federats.
Moltes de les consultes, també van adreçades sobre la regulació de la Mutualitat. La regulació és deguda a l'ús que han fet els federats durant l'última temporada (de totes les competicions federades, i de la cobertura que s'ha donat a totes les altres activitats als federats: campus, torneigs, amistosos...), on es van enregistrar més de 25.000 assistències, amb el millor quadre mèdic, atenent totes les peticions que arribaven, donant sempre el millor servei.
La regulació per poder mantenir l'exigència actual dels federats en cas d'accident va des dels 0,33€ als 2,08€ al mes per federat (la mitja per federat és de 1,04€ al mes). La regulació ve deguda per l'ús que s'ha fet en els últims anys d'aquest servei i per les obligacions com asseguradora que s'ha de tenir per llei davant dels seus afiliats.
Per últim, una altra consulta recurrent ha estat la nova quota de 20,03€ de delegat, ja que la temporada passada la figura del delegat habilitat no tenia quota, i per tant tampoc cobertura. El fet però, ha estat que la Mutualitat ha enregistrat i ha atès accidents en la figura del delegat, per això es va decidir crear una nova categoria econòmica per aquesta funció.
Xifres del primer mes de funcionament
En total, més de 20.000 federats, entre entrenadors, jugadors i auxiliars, s'han donat d'alta al Portal del Federat. La majoria dels registres corresponen a jugadors menors d'edat, fet que comporta que els pares i tutors dels jugadors siguin els que estan donant d'alta els seus fills i filles, descarregant-se la pòlissa personal amb els seus drets i deures.
Les estadístiques d'aquest primer mes del Portal mostren un total de 63.000 visites a futbol.cat, majoritàriament entre setmana. A més, prop del 40% de les visites es fan des de dispositius mòbils (tauletes i smartphones).